איך שומרים על פרטיות בעידן הדיגיטלי?

בתקופה זו כולנו הוקסמנו ממסכי הטלוויזיה ומפרשיית הריגול האחרון.

כחלק מעבודת חוקר פרטי של משרד חקירות, אנו צריכים לפעמים לאתר חדירות לא מורשות למחשבים ולטלפונים סלולריים. לכן, אני מביא כאן במאמר מספר נקודות שיעזרו לכם להגן על פרטיותכם מעיניים ואזנים סקרניות.

במאמר זה לא אגע במצלמות סודיות, באגים המאתרים מיקום וכדומה, אביזרים המותקנים לפעמים בתיקי גירושין, ריגול מסחרי וכדומה. אתמקד יותר בדברים הפשוטים שאנו מפרסמים בגלוי ברשת האינטרנט, ברשתות החברתיות וכדומה.

כמובן שרובנו אנשים הגונים וישרים, והשיטות המובאות מטה משמשות גם עבריינים, אך חשוב לדעת כי ניתן להאזין ולעקוב אחריכם באופן אלקטרוני באופן כללי.

ישנן אפשרויות רבות להגברת ההגנה על פרטיותכם באינטרנט.

האם אמצעים אלו שווים את הזמן וההקרבה? תלוי בכם.

מודאגים מהאח הגדול שצופה בכם? ובכן, אתם יכולים לעשות משהו שמקשה עליהם. אלו חדשות טובות. החדשות הרעות הן שפעילויות אלו דורשות מאמץ ניכר, וחלקם אפילו עלולים לשתק את השימוש שלכם באינטרנט המודרני.

למרות השלבים להלן, חשוב לזכור שאם המדינה תרצה לצותת לכם הם בסופו של דבר יצליחו, הכל תלוי במידת נחישותם ועד כמה התיק חשוב.

 

1 – הצעד הראשון הוא לעזוב ולוותר על השימוש בענן. רשויות אכיפת חוק שונות עשויות לפקח על פעילות המידע המועבר לענן שלכם, הכוללת לרוב גיבויים של טלפונים סלולריים, קבצי וידאו ואודיו, תקשורת דיגיטלית ועוד.

חשוב לזכור שכאשר נמצא נגדכם צו חיפוש ותפיסה, רשויות אכיפת החוק יכולות "לתפוס" את הענן שלכם ולבחון את הנתונים שהוא מגבה.

רוצים לשמור על הנתונים שלכם בטוחים? אחסנו אותם בשרת הפרטי שלכם, בענן הפרטי או בגיבוי חיצוני.

חשבו על כל האפליקציות והתוכנות שבהן אתם משתמשים מדי יום, כמו Office 365 -Gmail. זכור שבכל פעם שאתם משתמשים באחת מהאפליקציות השימושיות והחינמיות הללו, אחרים עשויים לראות את המידע שלכם.

 

2 – הפסיקו לשלוח הודעות טקסט ולהשתמש ברוב שירותי ההודעות המיידיות.

כשאתם שולחים למישהו הודעת טקסט או וואטסאפ, אתם עשויים לחשוב שההודעה שלכם עוברת ישירות לאדם שאליו אתם כותבים, אבל במציאות, ההודעה נשלחת בדרך כלל לשרת שם עותק נשמר, ורק לאחר מכן היא נשלחת ליעד המקורי אליו רציתם לשלוח אותה.

טקסטים מאוחסנים אלה יכולים לשמש נגדכם בעתיד כראיה.

אתם לא יכול לעשות הרבה כדי להפוך הודעות טקסט למאובטחות יותר, אבל אם אתם משתמשים באפליקציית Telegram או Signal שאינה שומרת עותק של ההודעות שנשלחו, אתם יכולים להשתמש בשיטת משלוח מאובטחת יותר.

חשוב לדעת שגם שימוש באפליקציות כמו סקייפ ו-GOOGLE TALK אינו בטוח, ההודעות שלכם יישמרו בשרתים של צד שלישי בכל מקרה.

 

3- הצפינו את המיילים שלכם באמצעות טכנולוגיות כמו PGP ותוספות אינטרנט מאובטחות/רב-תכליתיות (S/MIME) שניתן להשתמש בהן כדי להצפין מיילים.

הבעיה היא שקשה להשתמש בתוספים האלה מכיוון שהאדם שאליו אתם שולחים דוא"ל צריך גם הוא להשתמש בשיטת ההצפנה הזו כדי להצפין את כל התקשורת.

 

4 – הסתירו את הגלישה שלך באינטרנט. דרך אחת היא באמצעות תוסף הדפדפן HTTPS Everywhere. תוסף זה זמין רק עבור דפדפני Firefox וכרום.

התוסף מספק הגנה בדרך כלשהי, אך בדיקה יסודית של היסטוריית הגלישה שלכם עדיין יכולה לגלות באילו אתרים אתם מבקרים ומתי.

אם אתם באמת רוצים להסוות את המסלול שלכם באינטרנט, אתם צריכים להשתמש ברשת Tor. Tor לוקח את תעבורת האינטרנט שלכם ומעביר אותה דרך רשת מבוזרת של ממסרים כך שהצופים לא יוכלו לראות באילו אתרים אתם מבקרים. זה גם מונע מבעלי אתרים לדעת היכן אתם גולשים.

חשוב לדעת שבפועל חיבורי Tor יכולים להיות מאוד איטיים.

 

5 – כבו את כל השירותים הטכנולוגים שאתם לא צריכים. אם אתם מנהלים מערכת או רשת, אתם כבר יודעים שאסור לכם לפתוח את חומת האש של הארגון שלכם לשירותים שאתם לא זקוקים להם.

האם הסתכלתם על הטאבלט או הסמארטפון שלכם לאחרונה? נכון לעכשיו, סביר להניח שהטלפון שלכם מסנכרן את אנשי הקשר, היומן, היסטוריית הדפדפן וההודעות שלכם עם מישהו אחר – בוא לא נדבר אפילו על שירותי מיקום בטלפון שלכם.

אם אתם משתמש בשירות המיקום של גוגל כדי למצוא מקום ספציפי, אתם נותן לצד שלישי לדעת את מיקומכם המדויק בכל רגע נתון.

אז אם אתם באמת רוצים להגן על הפרטיות שלכם, עליכם להפסיק להשתמש בכל אפליקציית חיפוש מיקום.

זה קל יותר לומר מאשר לעשות, מכיוון שאפליקציות רבות מבקשות מעת לעת את המיקום שלכם.

 

6 – אם אתם רוצה להיות "פריקים" מורעלים של פרטיות, עליכם לעזוב את כל הרשתות החברתיות. פייסבוק היא אחת הרשתות החברתיות הידועות כ"שואבות" את הנתונים שלכם, אבל בכל מקרה, אם אתם משתפים את המידע האישי שלכם ברשת חברתית (בכל אחת מהן), אנא דעו שאתם משתפים אותו עם כל העולם.

תחשבו על זה, אם אתם משוחחים עם חברים קרובים ב-Google+ ובטוויטר, אתם מפרסמים הרבה על עצמכם, מידע שניתן לשחזרו.

בסדר, אז הפכתם לנזירי אינטרנט. אבל האם זה מספיק? לא…. אולי תוכלו להסתיר את תוכן ההודעה, אבל בגלל תעבורת הנתונים, מומחים עם גישה לתעבורת האינטרנט שלכם עדיין יכולים להבין מה אתה מעבירים ברשת.

 

בקיצור, אם אתם אנונימיים לחלוטין, משתמשים בטלפון "טיפש", מצפינים את המייל ומתנתקים מכל רשת חברתית, אתם אכן יכולים לשמור על הפרטיות שלכם, אבל כולנו רוצים לקבל את כל הדברים הטובים שהטכנולוגיה מספקת כיום ולכן צריך לדעת כי אם מישהו עם מומחיות וגישה, באמת רוצה לדעת מה אנחנו עושים באינטרנט, הוא יכול לגלות זאת.

 

הכותב הינו בעלים של משרד החקירות דיטקט

https://www.detect.co.il/

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!