איך לשווק עסק חדש?

איך לשווק עסק חדשאיך לשווק עסק חדש?

כאשר פותחים עסק חדש, אחד הדברים החשובים ביותר הוא השיווק שלו. ללא שיווק העסק לא יקבל חשיפה והלקוחות לא יגיעו. לכן, על מנת להוביל את העסק שלכם להצלחה כלכלית, עליכם בראש ובראשונה לשווק אותו. אז איך לשווק עסק חדש? 

 

איך לשווק עסק חדש- אמצעי שיווק

 בעבר, על מנת לשווק עסק היה צורך בתקציבים גדולים במיוחד ובקשרים לגופי הפרסום השונים. בדרך כלל פרסום עסקים היה מתבצע על ידי מודעה בעיתון, פרסומת בטלוויזיה או שלטי חוצות. עסקים שלא היה להם את התקציב לפרסום על ידי אחד האמצעים הנ"ל היו צריכים להסתפק בשיווק "מפה לאוזן" של הלקוחות שלהם. 

כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה קיימים אמצעי שיווק רבים ברחבי האינטרנט המאפשרים שיווק עסקים גם ללא תקציבים גדולים. מהם אמצעי השיווק ברחבי האינטרנט?

גוגל

אמצעי השיווק הגדול ביותר בעולם הוא גוגל. על מנת לשווק בגוגל עליכם לבנות אתר לעסק שלכם, לעצב אותו, להפוך אותו לנגיש ללקוח ולמלא אותו בתכנים איכותיים הנוגעים לעסק שלכם ולתחום שלו. פרסום בגוגל כולל שתי אפשרויות- האחת היא קידום אורגני והשנייה קידום ממומן. 

הקידום האורגני, לפי שמו, עובד באופן אורגני. ככל שתעלו תכנים איכותיים יותר העונים על שאלות של גולשים כך תתקדמו במעלה מנוע החיפוש של גוגל. 

קידום ממומן, עובד לפי תקציב מסוים שאתם בוחרים. התשלום מתבצע לפי הקלקות. כלומר, גם אם המודעות שלכם הופיעו וקיבלו חשיפה כל עוד לא הקליקו עליהם, לא תאלצו לשלם. כמובן שההחלטה על התקציב היא שלכם. 

כך או כך, אנשים רבים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל. לכן, נוכחות במנוע החיפוש של גוגל יכולה להעניק לכם חשיפה רבה ללקוחות פוטנציאליים רבים. 

 

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות כבר מזמן השתלטו על העולם. כמעט לכל בן אדם יש חשבון ברשת חברתית כלשהי בין אם מדובר על פייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק, טוויטר ועוד. הרשתות החברתיות יכולות להוביל לחשיפה גדולה מאוד. 

על מנת לשווק ברשתות החברתיות אתם יכולים לפתוח עמוד עסקי, לפרסם באופן ממומן ולהגיע לאנשים רבים שכלולים בקהל היעד שלכם. 

בפייסבוק לדוגמא, תוכלו לבחור את כל הנתונים של הפרסום הממומן. תוכלו לבחור להוסיף סרטון, תמונה או קישור שיוביל לרכישה אינטרנטית דרך האתר שלכם. הוספת קישור מגדילה ברוב המקרים את תנועת הגולשים באתר שלכם ומובילה לרכישה. כמו כן, מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשר מעקב אחר נתונים והסקת מסקנות. כך אם השיווק לא יעיל, תוכלו לדעת מדוע וכיצד לשנות זאת. 

 

בלוגים

הבלוגים יכולים להיות כלי עזר מצוין לשיווק עסקים. ניהול בלוג לא עולה הרבה כסף והוא יכול להביא חשיפה רבה לעסק שלכם. כמו כן, ניהול בלוג יכול בנוסף ליצור קשר רגשי חזק בין הלקוחות שלכם לעסק שלכם. 

 

אתר אינטרנט

בניית אתר אינטרנט תוביל אליו לקוחות שמחפשים את המוצר או השירות שהעסק שלכם מציע.

את אתר האינטרנט חשוב לבנות כהלכה. הוא צריך להיות מעוצב כך שימשוך לקוחות להיכנס אליו. הוא צריך להיות נגיש לגולשים ונוח להפעלה. כמו כן, חשוב מאוד שהוא יהיה מהיר לגלישה ומותאם לשימוש בטלפונים הניידים. לאתר האינטרנט חשוב להעלות תוכן איכותי. כיום אנשים רבים אוהבים לקרוא והם מחפשים מידע רב ברחבי האינטרנט. ככל שתעלו יותר תכנים איכותיים לאתר שלכם כך תקבלו חשיפה רבה יותר ללקוחות פוטנציאליים. 

איך לשווק עסק חדש- דגשים חשובים

לפני שמתחילים לחשוב על אמצעי שיווק, יש לענות על מספר שאלות ולהבין מספר דגשים חשובים במיוחד בשיווק עסקים-

  • מטרה שיווקית- לפני שמתחילים לנסות לשווק את העסק במלוא הכוח, חשוב קודם כל להבין מה המטרה השיווקית שלכם. המטרה השיווקית חייבת להיות ברורה, ספציפית, מדויקת, להיות מוגבלת בזמן ורלוונטית לעסק ולמוצר שהוא מציע. דוגמא למטרה שיווקית יכולה להיות- הרחבת מעגל הלקוחות תוך שבועיים באמצעות קידום ממומן בפייסבוק. 
  • קהל יעד- קהל היעד הוא בסופו של דבר הלקוחות שלכם. ככל שתגדירו את קהל היעד באופן יותר מדויק ויותר ספציפי כך השיווק יהיה ממוקד יותר. קהל היעד יש להגדיר לפי מגדר, גיל, אזור מגורים, תחומי עניין, מצב משפחתי, רצונות, מצב חברתי-כלכלי ועוד. לדוגמא, אתם יכולים לבחור שקהל היעד שלכם יהיה גברים בגילאי 15 עד 40 מאזור אשדוד שמעוניינים בגלישת גלים. 
  • מתחרים- אחד הדברים החשובים ביותר בשיווק עסק הוא לחקור את המתחרים שלו. גם אם אתם עסק קטן מאוד וגם אם אתם ארגון בינלאומי יש לכם מתחרים. חשוב מאוד לדעת מי המתחרים, כמה מתחרים יש, מה החוזקות של המתחרים, מה החולשות שלהם, היכן הם פועלים, היכן הם משווקים ועוד. מומלץ לעקוב אחר המתחרים שלכם ואחר השיווק שלהם באינטרנט וברשתות החברתיות. 
  • בחינת המוצר- בסופו של דבר, המוצר או השירות שהעסק שלכם מציע צריך לענות על בעיה כלשהי שקיימת בשוק. אם המוצר שלכם לא עונה על אף בעיה, כנראה שאף אחד לא צריך אותו וכנראה לא ירכוש אותו. לכן, חשוב מאוד לבחון את המוצר ולהבין האם הוא עונה על הדרישות הקיימות בשוק.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!