‏יום שלישי ‏27 ‏יוני ‏2017

חזרה
בדרך למיליון לקוחות – שיחה עם דורון ליבשטיין מייסד קאוצינג אינטראקטיב / ענת קלו לברון

במשך שבע השנים האחרונות עובד ועומל דורון ליבשטיין על הגשמת חלומו להביא את נושאי האימון, ההתפתחות והצמיחה להמונים. השבוע, בעזרת שיתופי פעולה מעוררי השראה אותם עשה עם דיפאק צ'ופרה ואופרה ווינפרי (כן, כן, לא טעינו), החלום עומד להפוך למציאות.

 

בדרך למיליון לקוחות – שיחה עם דורון ליבשטיין מייסד קאוצ'ינג אינטראקטיב / ענת קלו לברון  


לכבוד הגיליון על חלומות החלטתי לארח בבמה המרכזית את דורון ליבשטיין, מגשים החלומות - הפרטי שלי, ולמרות שאף פעם הוא לא לקח על עצמו את התפקיד באופן רשמי, בכל חלום שהגשמתי הוא היה בסביבה. פותח דלת, מסדר פגישה, מאתגר ובודק מה הצעד הבא. אבל יותר מהכל - נוכחותו ופועלו הם אלו שמהווים עבורי השראה, כי בכל פעם שאני נתקעת וחושבת שיש משהו שאני לא יכולה, אני חושבת על דורון ואומרת לעצמי שאם הוא יכול גם אני יכולה.

באופן אישי אני חושבת שכל אחד צריך דורון כזה במרחב שלו, שיבקע לו את התודעה ויזכיר לו שהמונח "הכל אפשרי" הוא הרבה יותר מקלישאה שכבר מיצתה את עצמה. בשבע השנים שבהן אני מלווה אותו, בתחילה כעובדת שלו ולאחר מכן כחברה, מתאמנת ותלמידה הוא מצליח להפתיע אותי כל פעם מחדש. זה התחיל מהיכולת שלו להשיג מימונים והשקעות בחברה, המשיך בשיתופי פעולה עם רובין שארמה, דיפאק צ'ופרה וביירון קייטי ועכשיו גולת הכותרת - שיתוף פעולה עם אופרה ווינפרי, האישה והאגדה. אבל בואו לא נקדים את המאוחר.

  
 
 

"אני מאמין שאנחנו עובדים רטרואקטיבית. קודם אנחנו יודעים ואז אנחנו פועלים. החוכמה היא להתחבר למה שאנחנו יודעים באמת. יש חלומות שאנחנו מקווים שיקרו ויש חלומות שאנחנו יודעים שיקרו." 

 
 


את דורון, שהיה מין סוג של ילד פלא, פגשתי בחברת מיקרוסופט. בגיל 24 הוא התקבל להיות העובד העשירי של החברה, בגיל עשרים ושש כבר היה סמנכ"ל השיווק, בגיל 30 עזב את מיקרוסופט כדי להקים ולמנכ"ל את חברת הבת MSN ישראל ובגיל 33, כשהבין שהדרך לחלום שלו להיות מנכ"ל מיקרוסופט ישראל לא ברורה, אסף את משפחתו ונסע להיות חלק מההנהלה הבכירה של מיקרוסופט אירופה שכלדבריו מעיד על כך שלא תמיד צריך להישאר נעולים על החלום הראשוני. "הרבה פעמים היקום מביא לנו דברים הרבה יותר גדולים. את תפקידי במיקרוסופט סיימתי כדירקטור בכיר בהנהלת אירופה, תפקיד שהיה גבוה בכמה דרגות מהחלום המקורי". ולמרות המסלול המהיר לפיסגה, בגיל 36 החליט דורון לעזוב את הכל ולפתוח עסק עצמאי משלו - סטרט-אפ.

מה קרה?
בתקופה שהותנו בלונדון בחרנו, אשתי שירי ואני, להשקיע בעצמנו. בתקופה זו למדנו קורסים שונים, וביניהם אימון אישי ועסקי, ובמסגרת ההתלהבות מהתחום הלכנו לסדנה של טוני רובינס. אני לא זוכר אם זה היה בסדנה או תוך כדי הקשבה לקלטות שלו, אבל בשלב מסוים, כשהתבקשתי לכתוב את החזון לחיים שלי, בלי לתכנן מצאתי את עצמי כותב "להביא את האימון להמונים". מהרגע שכתבתי את זה היה ברור לי איך זה הולך לקרות, הבנתי שמה שעשיתי עד אותו הזמן היה רק הכנה לדבר האמיתי שאני הולך לעשות.

כשאמרת להביא את האימון להמונים למה התכוונת?
התובנה שלי היתה שמי שמתאמן זה בעצם אנשים שיש להם כסף או שהחברה שהם עובדים בה משלמת להם על האימון. כשבפועל מי שצריך את האימון זה כולם!. באותם ימים וגם היום את הפער הזה אי אפשר לפתור פיזית במפגש בין מאמן ומתאמן כי לא היה מפגש כלכלי בין הביקוש להיצע (מאמנים רוצים עבור פגישה תשלום גבוה מזה שמתאמן רגיל יכול לשלם). החזון שלי היה שצריך לאפשר אימון לכל אדם שרוצה וצריך להתאמן כי הוא בטוח ירוויח מזה, ובסופו של דבר מכיוון שכולנו מחוברים כולנו נרוויח מזה. חשבתי שבאמצעות האינטרט אפשר יהיה לצמצם את העלויות. בסופו של דבר הגעתי למצב שאני מאפשר לאנשים לקבל אפילו ללא תשלום השראה וכלים להתפתחות של המנטורים הכי גדולים. וכך גם המאמנים והמנטורים יכולים להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים באמצעים דיגיטליים.

בתחילת הראיון אמרת שידעת שתצליח, איך ידעת?
אני מאמין שאנחנו עובדים רטרואקטיבית. קודם אנחנו יודעים ואז אנחנו פועלים. החוכמה היא להתחבר למה שאנחנו יודעים באמת. יש חלומות שאנחנו מקווים שיקרו ויש חלומות שאנחנו יודעים שיקרו, תחשבי רגע על דברים שקרו בחייך ותראי שמהתחלה ידעת שהם יקרו. זו אחת השאלות החשובות שאני שואל את הלקוחות שלי: "מה אתה יודע?", השאלה הזו מאפשרת להם לעקוף פחדים, אמונות מגבילות ושיחות פנימיות שאומרות "אני לא מסוגל". אני ידעתי שאצליח להביא את האימון להמונים, שאני אתחתן עם שירי והיום למשל אני יודע שיבוא יום ואני אזום כנס של כל המנטורים בירושלים, אני רואה את זה קורה, אני יודע שזה יקרה, עכשיו זו רק שאלה של זמן.

מה קאוצ'ינג אינטראקטיב - מנטורס צ'אנל עושה היום?
כיום אנו נותנים פלטפורמה טכנולוגית עבור מנטורים ומאפשרים להם להביא את השיטות והתכנים שלהם להמונים באמצעות האינטרנט והמובייל (טלפונים וטבלטים). בהתחלה כשרק התחלתי לחלום על אימון להמונים, חשבתי שהכי נכון היה לעשות את זה מתוך מיקרוסופט ידעתי שלהם ולי יש את אותו חזון, "לאפשר לאנשים להגשים את הפוטנציאל שלהם”, מהר מאוד הבנתי שמיקרוסופט לא חושבים כמוני והמטרה שלהם הייתה להגביר פרודוקטיביות. כמי שעבד במשך שנים עם ערוצי הפצה חשבתי להביא את הבשורה דרך מאמנים, גם פה המציאות טפחה על פני ואחרי סדר גודל של שנה וחצי הבנתי שזה לא עובד.

ואז מה?
אין דרמה. לכל אורך הדרך ברור לי שהאימון צריך להיות נגיש לכל מי שרוצה ופשוט עוד לא מצאתי את הדרך הנכונה. ואז מגיע אופיר אחי ומציע ללכת למקום שכבר הצליח, לספרי עזרה עצמית. חשבנו שיש עשרות ספרים שכולם קוראים ומתלהבים מהם, אבל בפועל מעט מאוד מצליחים להפנים אותם, וברגע שנעשה תוכניות באינטרנט שיעזרו למי שקורא להפנים ולהכניס את השינוי לחייו - נצליח להגיע להמונים. גם פה לא הגענו למספרים שרצינו, אבל התקדמנו, מאלפים לעשרות אלפים. הכיוון נכון, יש למקד עוד קצת ולהגיע לתוצאה הרצויה שתביא אותנו להמונים.

ואתה עדיין לא מתיאש?
ברור שלא, כי אני יודע שמגיע להמונים ליהנות מהכלים האלה, בכל פעם כזו אני בודק מתבונן ומפריד בין מה שכן עובד למה שלא עובד וממשיך עם מה שכן עובד – אני מתמקד בחוזקות ולא בחולשות. בכל פעם אני משנה רק את הפעולה, מכיוון שלגבי היעד אין לי ספק ואין לי מחשבות שניות. הדרך עשתה הרבה טוויסטים, החלום, לעומתה, לא השתנה. אחר כך הגיעו המנטורים, אחר כך ניסינו השראה יומית עד שבסוף הגענו למדיטציות.

מה זה המדיטציות?
הרעיון הוא לאפשר לכמה שיותר אנשים להקשיב במשך עשרים ואחד יום לתוכנית מדיטציות מובנית לנושא מסוים. עד היום עשינו בשיתוף עם דיפאק צ'ופרה ארבעה סבבים כאלה, כשכל אחד היה יותר מוצלח מקודמו. הראשון היה בנושא מסע החיים, השני על פרופיל הנשמה, השלישי על גוף ונפש, הרביעי היה על אהבה והחמישי שיתחיל ב 5.11 עוסק בשפע. בכל יום בשעה קבועה מגיעה המדיטציה למייל של הלקוח, הוא יכול לשמוע אותה מתי שהוא רוצה ואיפה שהוא רוצה. בסבב הראשון היו לנו 17,000 מנויים, כשלאחרון נרשמו 130,000 איש וזה רק מפה לאוזן, סה”כ מעל 300,000 איש נרשמו לתוכניות שלנו בשנה האחרונה.

דיברת לפני כן על המנטורים בשיא הקלילות והטבעיות, אולי תסביר לנו איך עושים את זה?
האמת שזה פשוט.
אם הייתי שואל אותך אם כשתצטרכי תוכלי להגיע לרון חולדאי, מה היית עונה לי?
בלי לחשוב עניתי "כן"
ואם היית ממש צריכה האם היית יכולה להגיע ליו"ר הכנסת?
האמת שכשדורון שאל את זה ככה זה היה די ברור שכן. והוא המשיך והמשיך וכל הזמן אמרתי כן גם כשהגענו לשמעון פרס.
"את מבינה היחידים שמגבילים את החלום זה אנחנו. כשיש לך משהו חשוב לומר, אין דבר שיכול לעצור אותך. שיש משהו שאת חיייבת שיקרה את תגיעי לכל אחד שצריך כדי שיעזור לך וזה בדיוק מה שעשיתי. אני יודע שאני יכול להפגש עם כל מי שאני רוצה, אני לא מאמין ולא מקווה, וכשאני יודע זה קורה.

פרט לידיעה, מה עוד עוזר לך להגשים את החלום שלך?
מצד אחד, לכל חלום צריכה להיות תוכנית פעולה עם יעדים מדידים ולוחות זמנים. לאורך כל הדרך הצבתי לעצמי מטרות מדידות בדיוק כמו שמלמדים אותנו כמאמנים או מנהלים. כבר בשנת 2007 אמרתי שנגיע למיליון לקוחות בשנת 2012. אחרי שיש יעדים מדידים, פורטים אותם ללוחות זמנים, מחליטים מי עושה מה, מתי ואיך ויוצאים לדרך. מצד שני לאורך כל הדרך יש תמרון עדין בין עשייה ושחרור - Detachment, אני עושה את הפעולות אבל אני יודע שאני לא אחראי על התוצאה.

אם אתה לא אחראי מי אחראי?
כמו שכבר אמרתי, הרבה פעמים היקום מתכנן עבורנו דברים הרבה יותר גדולים. מכיוון שאני מאמין שהיקום הוא מקום בטוח ואני יודע שהכל קורה עבורי, אם משהו לא מסתדר אני לא נשבר. לכן אני משתדל להיות רוב הזמן בהקשבה. הקשבה לאנשים, הקשבה ליקום והקשבה להנחיה הפנימית שלי. אני מאמין שאנשים נכונים מגיעים אלי בזמן הנכון, אני מאפשר לכל אחד להביא את היכולות והחוזקות שלו, וכשצריך אני מבקש עזרה ומאפשר לאחרים לעזור, אם לא הייתי מבקש עזרה חלק מהחלומות שלי לא היו מתגשמים. ובדיוק באותה מידה, אם לא הייתי ערני להדרכה הפנימית שלי גם אז חלק מהחלומות לא היו מתגשמים, באחת הטיסות שלי לארצות הברית תוך כדי כתיבה אינטואיטיבית קיבלתי הדרכה בשנת 2012 להתרכז במדיטציות ולמרות שחלק מהאנשים בחברה התנגדו, הלכנו על זה.

וזה עובד, העניין הזה של תמרון בין עשייה ושחרור?
מהרגע שידעתי שאני רוצה להגיע להמונים ידעתי שהדרך לשם עוברת דרך אופרה וינפרי, ראיתי איך היא לוקחת את אקרט טולה עם ארץ חדשה ומביאה מיליונים לצפות באיש שלפני כן מעט מאוד הכירו. ראיתי איך ספרים שלו ושל אחרים הופכים לבסט סלרס כשאופרה נוגעת בהם וידעתי שכשהיא תתחבר אלינו נגיע למיליונים. כל השנים האלה ניסיתי להגיע אליה, בשלב מסוים אפילו כתבתי מייל לחיים סבן בלי להכיר אותו וביקשתי שיחבר אותי אליה, ניסיתי להגיע לצוותים שלה ללא הצלחה עד שבסוף שחררתי. וכששחררתי החיבור הגיע, וזה הגיע בכלל דרך דיפאק צ'ופרה.

ומה כולל שיתוף הפעולה הזה?
"היום לדוגמה היינו בדף הראשי של oprah.com כל היום (תמונת מסך- הרבה יותר גדול מהחלום!) במסגרת הפעילות המשותפת היא התחילה לשלוח אימיילים לשבעה מליון איש, לפרסם את התוכנית במגזינים ובטלוויזיה שלה, במקביל היא תארח את צ'ופרה בארבע תוכניות טלוויזיה שלה ששתיים מהן יעסקו בתוכנית שלנו ושתיים בפעילויות אחרות שלו. כל זה יגובה בפעילות בפייסבוק ובטוויטר, ואם הכל ילך חלק - בשנה הבאה היא מתכננת לעשות איתנו עוד שלושה שיתופי פעולה כאלה."

במהלך השנים האחרונות דורון מרבה לנסוע לחו"ל כדי לעזור לחלום שלו להתגשם, בכל פעם כזו במהלך הטיסה חזרה הוא יושב וכותב יומן מסע שבו הוא מספר לעובדים, למשקיעים, לשותפים ולאנשים שמלווים את החברה מיום הקמתה מה קרה באותה נסיעה, אילו פגישות צלחו, איזה הזדמנויות נקרו בדרכו, מה הלך פחות טוב מה הלך יותר טוב ומה הצעד הבא. לפני שבוע חזר דורון מביקור שכזה וכמובן שביום הנחיתה קיבלנו מייל שמסכם את הביקור הזה רגע לפני ששיתוף הפעולה עם אופרה יוצא לדרך, וכך סיים דורון את דבריו.

"אנחנו נכנסים לתקופה שקוראים לה Moneytime. זה הזמן לפעול ברמה הגבוהה ביותר, עשינו את הפיתוחים, עשינו את הבדיקות ואת ההכנות, אך עכשיו זה המשחק עצמו, החל מיום ראשון אני רוצה לקיים שיחה יומית על הבוקר שבה אנחנו עוברים על התפעול, על התוצאות ומשפרים בכל יום את התפעול שלנו כדי להגיע למצוינות excellencec in execution. אני מרגיש שאם נעשה את זה נגיע למיליון לקוחות, למאה אלף רוכשים לפחות ולהכנסות שעולות פי 2 על התוכניות שלנו. כמו כן השנה הבאה תיראה נהדר, לכן אני מבקש מכולם לתת את ה 150% שלהם, אין הזדמנות שנייה, בואו ניתן לעולם את מה שמגיע לו ונקבל את מה שמגיע לנו....

ככה, חברים נראה חלום רגע לפני הגשמה. 

**


לקריאת כתבות נוספות במגזין קואצ'לטר
 
www.coachletter.co.il

 

גרסה להדפסה

  • לכתבות נוספות
  • שלח לחבר

    לא התקבלו תגובות לכתבה. הקלק כאן להוספת תגובה

  • מופעל על ידי קואצ'ינג אינטראקטיב 2006
    שרת מנוהל בחברת