‏יום שלישי ‏27 ‏יוני ‏2017

חזרה
להיפטר מעצלות ודחיינות ב-10 דקות / יוסי קדמי

בכתבתו מדבר יוסי קדמי על שלושה כלים מעולם הNLP שיכולים לעזור לנו לעשות את הדברים בהתלהבות ותשוקה, ועל האפשרות ליצור לעצמנו מצב נפשי המאפשר גם לעשות את מה שצריך וגם ליהנות.

 

להיפטר מעצלות ודחיינות ב-10 דקות / יוסי קדמי




בחן את עצמך: האם אתה דחיין?
 

הרבה פעמים אני מרגיש אשמה על דברים שלא בצעתי

 

עמידה בלוחות זמנים מכניסה אותי למתח

 

בבוקר תמיד יש לי תחושת לחץ

 

המחשבות שלי נוטות לברוח למקומות שונים

 

אני הרבה פעמים עושה דברים שהייתי צריך לעשות מזמן

 

תיבת האימייל שלי מלאה בבמיילים שאני צריך להשיב להם

 

לוקח לי זמן לקבל החלטות

 

אני בדרך כלל מגיע לפגישות ברגע האחרון

 

קורה הרבה פעמים שאני משלם קנסות על איחור בתשלומים

 

אני הרבה פעמים אומר:  "אעשה זאת מחר"

 

סיכום נקודות:

 

מה התשובה שלך לאמירות הבאות? תן את הציון המתאים:

מאוד נכון! - 1 נקודה

לרוב זה נכון - 2 נקודות

לפעמים כן לפעמים לא - 3 נקודות

כמעט ולא נכון - 4 נקודות

ממש לא נכון - 5 נקודות

 

 

 

 

 

 

 

 

תוצאות:  

10-25 אין ספק יש לך נטייה ברורה לדחיינות. החדשות הטובות הן שאתה יכול לבצע שינוי בקלות ובמהירות באמצעות תהליכים העובדים עם התת מודע. זכור, אתה אינך אשם בדבר ואין לך דבר להתבייש בו, זו התנהגות נפוצה ביותר שיש לך אפשרות להשתחרר ממנה.המשך לתרגל את " 3 הכלים לחיסול הדחיינות".  

26-35 למרות שלפעמים אתה דוחה דברים, אתה אינך דחיין.

יחד עם זאת יש עדיין מקום לשיפור. המשך לתרגל את " 4 הכלים לחיסול הדחיינות".  

36-50 אין ספק, אתה אינך דחיין. אתה נמצא במקום שבו נמצאים רוב האנשים המצליחים ביותר, ברכותיי.   



 להיפטר מעצלות ודחיינות ב-10 דקות

הרבה אנשים רוצים לרדת במשקל, להיראות טוב ולשמור על הבריאות שלהם, אבל, יחד עם זאת רבים לא עושים את זה. לי זה נשמע כמו סתירה, כאשר אנשים אומרים "אין לי משמעת עצמית" ויחד עם זאת בכל בוקר וללא יוצא מן הכלל הם מקפידים לצחצח שיניים, להתגלח ולהתקלח.  

אנשים לא נולדים עצלנים או דחיינים. אנשים דוחים דברים מסיבות שונות.
דחיית דברים, ואפילו בצורה כרונית וקיצונית, אינה מחלה ואינה הבעיה האמיתית.
דחיית דברים היא סימפטום המבטא התנגדות פנימית הקיימת באדם עצמו.  

סקר שנערך מראה: 76% מהישראלים נוטים לדחות דברים  

שתי סיבות עיקריות לעצלות ונטייה לדחות דברים:

1.    חוסר מוטיבציה

2.    פחד

פחד הוא תוצר של הסרטים שאנחנו יוצרים במחשבותינו.
לגבי חוסר מוטיבציה יש ציטוט יפה של אנטוני רובינס שאומר:
"אין דבר כזה חוסר מוטיבציה - יש מטרות אימפוטנטיות"  

קשה לדעת מה נכון לעשות כאשר לא ברור לאן אתם רוצים להגיע,
קשה להרגיש התלהבות וחשק כאשר אין לכם כיוון
נשמע הגיוני, לא?
יש דברים בחיים שאותם אתם לא דוחים, אלו הם הדברים שמלהיבים ומרגשים אתכם.  

כדי שהמטרה שלנו תתחבר לתחושות ההתלהבות והמשיכה והרצון לעשות ולפעול היא צריכה להיות מעוצבת כהלכה, כלומר: 

·       בעלת משמעות ונחשקת

·       ריאלית וברת השגה

·       מוגדרת וספציפית

·       מנוסחת בחיוב

·       לאדם יש תמונה מנטלית מלאה של המטרה  

לכן מומלץ תמיד להתחיל בעיצוב מטרה.

חשבו על משהו שחשוב לכם להשיג אותו - אבל עד היום, כתוצאה מדחיינות, עצלות או חוסר חשק לא הצלחתם להשיגו.  
השאלות שיסייעו לכם לעצב את המטרה:  

 

·       מה ספציפית אתה רוצה? (מה?כמה?מתי?איפה?)

·       האם המטרה בהישג ידך?

·       איך תדע שהמטרה הושגה?

·       עד כמה בין-0 ל-100 השגת המטרה מלהיבה אותך?  

 

"למילים יש עוצמה"  

הכלי הראשון שישמש אותך להעצמת המוטיבציה לעשות דברים הוא מיידי ובהישג ידך בכל רגע.

הכלי הראשון הוא המילים שבהן אתה מדבר לעצמך וטון הדיבור העצמי שבו אתה משתמש.  

חשוב על משהו שאתה ממש, אבל ממש נהנה ונלהב לעשות, האם קרה לך פעם שאמרת לעצמך:  

·         "אני נאלץ לאכול את עוגת השוקולד הזו כל פעם שאני שותה קפה"

·         "המסאז' הזה נופל עלי כל שבוע ואין ברירה אני חייב לעשות אותו"

 

כאשר אנחנו מדברים על דברים שנעים לנו וכיף לנו לעשות, הקול שלנו משתנה, הוא הופך להיות נלהב יותר, או רך יותר, ויחד עם הקול משתנות גם המילים שבהן אנחנו משתמשים.  

חזקו את המוטיבציה באמצעות מילים.  

1.      הימנעו מהשמעת מילים שמחלישות אתכם או מייחסות לכם חוסר יכולת או התנהגות בעייתית.

לדוגמה: "אני תמיד דוחה דברים..." זהו משפט שבעצם אמירתו מחזק את המקום שאינכם רוצים להיות בו. תוכלו לומר: "בעבר דחיתי דברים שונים, מיום ליום אני משתחרר מזה "

2.      החליפו כל ביטוי של..."אני חייב..." ב - "....אני רוצה...."

3.      הקפידו להשתמש במילים שמחזקות את התחושה הטובה וההתלהבות :
אני רוצה...
אני יכול...
אני עושה...
אני נהנה...
אני פועל...
אני מקווה...
אני שמח...
אני נלהב...
אני משתוקק...
אני.............

תוכלו להבחין ששימוש במילים אלו גורם לכם להרגיש טוב יותר. הקפידו להשתמש במילים הללו ובטון הדיבור המתאים. 

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________    

_______________________________________________________________ 


פעולות קטנות ובסיומן "מתנה"

סיבה נוספת לדחיית דברים היא עומס, המשימות רבות מדי או גדולות מדי ואז הכאבים גדלים, כך שזה כבד מנשוא.

המודע שלנו יכול להשתלט על מספר דברים מצומצם בו זמנית. בכל פעם שיש לנו כמות משימות הגדולה מיכולת ההכלה הזו אנחנו מרגישים מוצפים ומפסיקים לפעול.  

נניח שהמשימה שלנו היא סידור הבית, רשימת "הכאבים" כוללת:

1. לא אוכל להמשיך לצפות בתוכנית הטלוויזיה האהובה עלי

2. כל כך הרבה מקומות לסדר ולנקות, אינני יודע מאיפה להתחיל

3. זה יכול לקחת שעות רבות, אולי ימים

4. לא אוכל להשלים את כתיבת המאמר

5. אני אזיע ואתעייף

6. אחרי זה אהיה חייב להתקלח ולהחליף בגדים

7. בכל מקרה, בתוך מספר ימים יהיה שוב בלגן  

מסקנה: עזוב אותי, תן להמשיך לראות טלוויזיה, ניקיון וסדר יכולים לחכות! 
כל משימה היא בדיוק בגודל שאתם מעניקים לה.  

את ניקיון הבית אפשר להפוך למשימה בת 5 פעולות:

1. בדרך חזרה מהעבודה אני קונה חומרי ניקוי

2. מרכיב את המדפים בחדר העבודה

3. מעביר את כל הספרים מהארגזים למדפים

4. מנקה את חדר העבודה

5. מזמין הביתה פיצה וצופה בסרט של לואי דה פינס (תיגמול עצמי 

צרו תוכנית פעולה קצרה בנושא החשוב לכם:

חשוב על המטרה החשובה לך ועל "המצב הנוכחי" וצור תוכנית בת 5-3 פעולות פשוטות ממוקדות וברורות. הקפד שהפעולה החמישית תהיה התגמול שאתה מעניק לעצמך.

1.__________________________________

2.__________________________________

3.__________________________________

4.__________________________________

5.[תגמול עצמי]_________________________


נהלו את תחושותיכם 
 

"אין לי מצב רוח לזה היום"

"לא בא לי"  

מתי שמעתם לאחרונה מישהו אומר את המשפטים הללו?

אולי אפילו אתם משתמשים במילים האלו, העניין הוא שאם תחכה עד שתהיה במצב הרוח המתאים או שכן יתחשק לך, יכול להיות שזה לא יקרה לעולם.לרוב בני האדם אין שליטה על איך הם מרגישים.

הם יכולים להתעורר בבוקר ולהרגיש מאושרים או להרגיש דיכאון, זה לא בשליטתם. עבורם ישנם ימים "רעים" וימים "טובים". עבור האנשים האלו, ההרגשה שלהם מונעת ע"י איזה כוח נסתר שאין להם שליטה עליו.

ללמוד לנהל את הרגשות שלכם מעניק לכם שליטה על מצבים אלו.

במקום לחכות שתהיו במצב הרוח המתאים, צרו לעצמכם את מצב הרוח המתאים.  

התחושה שלנו תלויה בשני מרכיבים מרכזיים:

1.    במה מתמקדות המחשבות שלנו

2.    מה אנחנו עושים עם הגוף שלנו  

תהליך "הקינוח הכי אהוב "  

1.      צור בדמיונך תמונה של הקינוח הכי אהוב עליך, או משהו שאתה באמת משתוקק אליו ונהנה ממנו.

2.       במרכז התמונה דמיין שנפתח גם פרח מקסים.

3.      חשוב על משהו שאתה נלהב לעשות אותו ודמיין את עצמך במרכז הפרח, מלא אנרגיה ופועל בהתלהבות.

4.      חשוב עכשיו על 5-3 הפעולות שאתה מבצע מחר.

5.      קח את התמונה של הפעולות הנ"ל ושים אותה במרכז הפרח הנפלא.

6.      תריח בדמיונך את ריחו הנפלא של הפרח המשתלב עם ריח הקינוח וטעמו הנפלא.

7.      התאם את תנוחת הגוף, הבעות הפנים והנשימה שלך.

8.      הגדל את התמונה להכי גדולה שמתאימה לך והפוך אותה למוארת ומושכת יותר, הגבר את הווליום.

9.      תפוס את התמונה בשתי ידיך והרגש את הרטט כאשר אתה נכנס לתוכה.

10.  חייך חיוך גדול ואמור:"אח, אני פשוט אוהב את זה" - פקח עיניים. 

זו תופעה נפוצה לדחות דברים לרגע האחרון, להגיב לאירועים כאשר ממש כבר דחוף, כאשר אתם חשים תחושת לחץ ודחיפות.

כאשר אתם לומדים את דרך פעולתם של האנשים המצליחים ביותר בתחומים שונים, כתיבה, מדעים, רפואה וגם אנשי עסקים,אתם יכולים מיד להבחין שהם מגיבים בצורה שונה מרוב האנשים.
הם למדו ליצור לעצמם מצב נפשי המאפשר להם לעשות את מה שצריך לעשות וליהנות.

הם יוצרים לעצמם תחושת מחויבות פנימית ומיקוד במטרה שלהם, לא כתוצאה ממתח או לחץ אלא הנאה, שלווה. הם מתמקדים במה שגורם להם להרגיש מצוין ומה צריך לעשות כדי שזה יקרה עכשיו.

 ישנן הרבה פעולות שאנחנו צריכים לעשות.

יש אפשרות שתמשיכו לפעול כפי שפעלתם עד היום, ויש אפשרות שתתחילו לעשות אותן עם יותר הנאה. אז, אפשרו לעיניים להיעצם בעדינות והקשיבו לדרך חדשה שתאפשר לכם להתחיל לפעול מתוך תחושה חדשה, שילוב של שלווה וביטחון יחד עם רצון לעשות את הדברים שצריך לעשות – עכשיו!     

להאזנה למדיטציה מיוחדת בנושא דחיינות בהנחיית יוסי קדמי הכנסו לקישור הבא: 
www.YossyKedmy.co.il/ToDo.htm  

 

**
ד"ר יוסי קדמי 
Meta Master of NLP & NLP Trainer
חבר NGH איגוד ההיפנוזה האמריקאי 
מציג שילוב ייחודי ונדיר של 25 שנים בעסקים, עם ידע וניסיון רחב בשימוש יעיל בתת־המודע . 
מרצה ומנחה סדנאות וקורסים המשלבים  NLPוהיפנוזה עצמית למיצוי הפוטנציאל האנושי ולהשגת תוצאות יוצאות דופן.מחברם של הספרים:"להפוך לאומן השינוי בקו הזמן","להפוך לאומן בשאלת שאלות" ו-"שאלה לכל מצב".  

***

לקריאת כתבות נוספות במגזין קואצ'לטר
 
www.coachletter.co.il


גרסה להדפסה

  • לכתבות נוספות
  • שלח לחבר

    לא התקבלו תגובות לכתבה. הקלק כאן להוספת תגובה

  • מופעל על ידי קואצ'ינג אינטראקטיב 2006
    שרת מנוהל בחברת